Śniadaniowa miseczka pyszności - smoothie bowl


Wszystko ma swój czas

Świąteczne menu jest pyszne, jednak po kilku dniach takiego odżywiania mam ogromną ochotę na zdrowe i lekkie posiłki. Czuję niedosyt świeżych owoców, warzyw i dań gotowych w pięć minut. Choć uwielbiam żurek, serniki, babki, białą kiełbasę, pieczone mięsa i tradycyjną sałatkę, to cieszę się, że jemy je od święta. Na szczęście wszystko ma swój czas i to jest najlepsze! Dzięki temu doceniam to co mam (mamy) ...

Zdrowo i szybko - da się!

W najbliższym czasie podzielimy się z Wami przepisami na zdrowe i bardzo zdrowe dania oraz przekąski! Aha będą mieć jeszcze jedną wspólną cechę - będą szybkie! Bo czy ktoś chce spędzać cały dzień w kuchni ;-) ???

Zaczynamy od popularnej smoothie bowl. To smoothie z chrupiącymi dodatkami, dzięki którym wygląda świetnie. Takie dania potwierdzają, że jemy oczami ;-)

Możecie przygotować różne wariacje i smaki smoothie bowl, ja zdecydowałam, że wykorzystam łatwo dostępne składniki. Jasne, że kulki z pitaji wyglądają obłędnie na zdjęciach, ale kto w Polsce trzyma na co dzień w domu smoczy owoc? Założyłam, nie wiem czy słusznie, że mrożone maliny czy borówki prędzej się tam znajdą ;-)

Jak komponujemy smoothie bowl?

Potraktujcie ten przepis jako inspirację, jak zrobić smoothie bowl i stwórzcie takie śniadanie na które macie ochotę. Macie pełną dowolność...

Może zrobicie zielone smoothie z selerem naciowym, szpinakiem i kiwi? A może połączycie gruszkę, orzechy włoskie i płatki owsiane? Wszystkie zestawienia dozwolone.

Wystarczy owoce i warzywa połączyć z jogurtem lub mlekiem roślinnym. Aby smoothie było bardziej kremowe, dodajemy banana lub awokado, a do chrupania wybieramy to, na co akurat mamy ochotę. I oto cała filozofia smoothie bowl.

Czas na kulinarne eksperymenty z blenderem w roli głównej ;-)


Smoothie bowl z borówkami amerykańskimi i bananami

Co będzie nam potrzebne?

Smoothie:
5 łyżek jogurtu naturalnego
1 dojrzały banan
100 gramów borówek amerykańskich
ewentualnie miód lub syrop klonowy

Do dekoracji:
maliny (mogą być mrożone)
wiórki kokosowe
migdały
nasiona chia
orzechy
lub to na co akurat macie ochotę ;-)

blender
ulubiona miseczka na pyszne śniadanie

Do dużej miski włóż obranego i pokrojonego na części banana, jagody i jogurt. Zblenduj wszystko na gładką masę. Jeśli chcesz, by smoothie było bardziej słodkie dodaj miód lub syrop klonowy do smaku. Przelej smoothie do miseczki i udekoruj je "chrupiącymi" dodatkami.

Trzy minuty pracy, a takie efekty ;-)

Smacznego!

Magda






Edyta&Magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz