Drugie śniadanie na wynos - kolorowe lunchboxy

Za oknem pięknie słońce, na termometrze trochę powyżej 10 stopni, to chyba znak, że znudzona zima ustępuje miejsca wiośnie. Choć do kalendarzowej jeszcze daleko i wszystko może się zdarzyć, to taka pogoda od razu nastraja do wielkich rzeczy! Mycie okien, przesadzanie kwiatków, pranie, wietrzenie ;-)
Zmienia się otoczenie, zmieniamy się również i my...zapisałam się już do fryzjera ;-) Bukietami świeżych kwiatów ożywiamy wnętrze. A jak zmienić rutynowe śniadanko w zdrowe i kolorowe lunchboxy? To chyba dobry czas na kontynuowanie tematu śniadaniowego. Hasło na dziś: drugie śniadanie. Małymi kroczkami idzie wiosna, niech też wiosna zawita do śniadaniówek Twojego dziecka. A może i Wy skusicie się na zmiany w pudełku śniadaniowym do pracy?

śniadaniówka
Dużo mówimy o tym, że śniadanie daje moc, że jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, ale czy się do tego stosujemy? Raczej nie, bo z badań wynika że blisko połowa dzieci nie je śniadania w domu. Więc nie ma się co dziwić, że zwykle dzieciaki w swoim plecaku mają kanapkę z białego pieczywa lub drożdżówkę, sok czy wodę smakową, czyli samo zło!!!
Odbija się to na ich poziomie energii, koncentracji i wynikach w nauce.
I nawet jak zrobimy dziecku pożywne śniadanie, nie mamy wpływu na to co zje podczas pobytu w szkole, gdy zamiast śniadaniówki, damy mu przysłowiowego piątaka. Apetyt na „śmieciowe jedzenie” można zmniejszyć, szykując latorośli do szkoły kolorowy i wartościowy lunchboxy.

śniadaniówka
Gdy ogarnia Cię poranny stres i wielką niemoc, zainspiruj się naszymi propozycjami. Pomożemy Ci zrobić śniadanie i wymyślić w 30 minut, bo zwykle tyle mamy czasu, śniadaniówkę do szkoły?

śniadaniówka
Z podanych przykładów skomponuj śniadaniówki odpowiednie do wieku dziecka, płci i czasu jaki spędza w szkole. Wystarczy odpowiednio wcześniej zrobić zakupy, po porcjować i gotowe. Dla bardziej ambitnych rodziców systematycznie będziemy umieszczać przepisy na własny chlebek, muffiny czy ciasteczka, które doskonale sprawdzą się w pudełku.

śniadaniówka

śniadaniówka
Szykując śniadaniówkę pamiętaj, że będzie jedzona w spartańskich warunkach, raczej na korytarzu, wśród biegających dzieci, w pośpiechu. Muszą więc być małe porcje, którymi dziecko nie może się wybrudzić. Zapakowane w taki pojemnik, który pomieści owoce,warzywa, a nawet jogurt czy jakiś serek. Spokojnie do tego celu może służyć mniejszy pojemniki włożony w większy, wtedy mamy pewność, że wszystko będzie estetycznie wyglądało i nie przejdzie aromatami i smakami.

śniadaniówka

śniadaniówka
Wzorcowe pudełko śniadaniowe powinno zawierać składniki z różnych grup pokarmowych. Przede wszystkim pełnowartościowe białko, które jest niezbędne do prawidłowego wzrostu młodego organizmu – znajdziemy je w mleku i jego przetworach, rybach, drobiu, jajach oraz w mięsie. Węglowodany złożone (razowe pieczywo, makarony, kasze, ziemniaki, kukurydza, ryż, otręby) i proste nieprzetworzone (owoce i warzywa), które stanowią podstawowe źródło energii. Ważny jest również kwas tłuszczowy omega-3, dla prawidłowej pracy mózgu i układu odpornościowego, a znajduje się nie tylko w rybach, również w orzechach, nasionach.

śniadaniówka

śniadaniówka

śniadaniówka
Śniadaniówki moich dzieci zawsze robią furorę. Nawet się zastanawiam czy po poczęstowaniu klasy rarytasami z pudełka zostaje też coś dla nich? ;-)

śniadaniówka
A do picia WODA! Możesz ją urozmaicić wrzucając, klasycznie miętę i cytrynę albo dowolne owoce sezonowe. Otrzymamy w ten sposób wodę smakową. A dla nieprzekonanych moje wyliczenia. Wystarczy zrezygnować tylko z jednej szklanki soku czy innego słodzonego napoju, a otrzymamy 9 kilo cukru mniej rocznie!

śniadaniówka
A tak na marginesie, polecam pić szklankę letniej wody, może być z cytryną, na czczo, przed śniadaniem oraz w okresie jesienno-zimowym suplementować witaminę D.
I pamiętaj!!! Nawyki żywieniowe wynosimy z domu. To my pokazujemy dzieciom jak jeść i żyć zdrowo!

Edyta

Zapraszamy na naszego Facebooka: www.facebook.com/kawalekdalej.


Edyta&Magda

2 komentarze:

  1. Same witaminy ! Kolorowo i zdrowo !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś tym, co jesz, więc musi być zdrowo :-)

    OdpowiedzUsuń